Josep Maria Duocastella Morera guardonat amb el Premi Honorífic Joaquim Maria de Castellarnau de la Diputació de Barcelona

Josep Maria Duocastella i Morera, nascut a la casa Cal Biosca de Castelltallat (Sant Mateu de Bages), és guardonat amb el Premi Honorífic Joaquim Maria de Castellarnau dels XII premis a la prevenció d’incendis forestals 2008 de la Diputació de Barcelona, en reconeixement a la seva trajectòria en la prevenció d’incendis, celebrat a Sant Feliu de Llobregat el passat dissabte 13 de desembre.

Alguns dels aspectes que han fet possible aquest reconeixement; és un apassionat del bosc i al costat de qualsevol iniciativa que comporti la seva preservació.

Lluitador incansable en la defensa del bosc i de la seva gestió, com a millor eina per a la prevenció dels incendis forestals.

Ha estat voluntari de forma activa durant tota la seva vida, tant en les tasques d’extinció dels focs forestals com les divulgatives per donar a conèixer la problemàtica dels focs. Ha lluitat contra les flames en tota mena de focs, des dels que s’han pogut apagar ràpidament, fins als més grans que hi ha hagut al país, el del 1994 (Bages-Berguedà) i el del 1998 (Bages-Solsonès).

És ferm impulsor, des de la dècada dels 90, de la utilització de la biomassa forestal com a font d’energia renovable en qualsevol de les seves possibles utilitzacions. La considera indispensable per aconseguir revitalitzar i donar de nou el valor que havien tingut els nostres boscos en dècades passades, i no acabin arrasats de nou per les flames.

Pel que fa a la seva vinculació a l’ADF Amics del Bosc, en va ser el president des de la seva constitució fins al 2 d’octubre del 1999. Des del 2001, n’és el vicepresident.